Порівняльна характеристика тьютора і викладача ВНЗ
Діяльність
|
Спільні ознаки
|
Відмінні ознаки
|
Викладача ВНЗ
|
- входить до складу
екзаменаторів;
- беруть участь у розвитку
матеріалів курсу;
- консультувати студентів з навчальних проблем як при
особистій зустрічі, так і по телефону або за допомогою електронного зв'язку;
|
-
підготовка розробок, які патентуються;
- пошук джерел фінансування наукових досліджень і споживачів
наукових розробок;
-планування, організація й виконання наукових досліджень і
конкретних практичних розробок;
- авторська участь у підготовці навчальної літератури й навчально-методичних
посібників;
- читання лекцій, проведення
лабораторних, семінарських та інших практичних занять, конференцій, рольових,
ситуаційних і ділових ігор тощо.
|
- вивчення принципів та методів дистанційного навчання,
читаючи літературу та беручи участь у семінарах;
- можлива підготовка простіших навчальних матеріалів для
доставки студентам;
- встановлювати контакти зі студентами до початку
навчальної сесії, проводити їх ідентифікацію, особисто зв'язуватися зі
студентами;
-отримувати від адміністратора відомості,
що стосуються групи, та відмічати їх у відповідній базі даних;
- рецензувати контрольні роботи і подавати їх
для періодичного контролю до навчального центру;
-
готувати найпростіші навчальні матеріали для передавання студентам,
наприклад, моделі відповідей, копії найкращих робіт студентів, загальні
коментарі про отримані документи, поширені помилки;
|
Поняття
|
Визначення поняття чи структури
|
Джерело інформації
|
Власний коментар
| |||||||
Тьютор
|
Особа, що веде індивідуальні або групові заняття із
учнями, студентами, репетитор, наставник. В університетах тьютори помічники
викладача, здебільшого аспіранти або старші студенти.
Тьютор —
ключова фігура в дистанційному
навчанні, що відповідає за проведення занять зі студентами.
Аналізуючи досвід зарубіжних університетів, можна бачити, що в більшості
випадків розробник курсу і тьютор — одна і та ж особа. Багато
досвідчених викладачів віддають перевагу при проведенні занять зі студентами
денній формі навчання, використовуючи технологію дистанційного навчання.
Обов'язки
тьютора на етапі розвитку курсу
·
Знайомство з
матеріалом навчального курсу (якщо він не автор курсу).
·
Отримання загальної
характеристики перспективних студентів, вивчення їх навчальних потреб, мети
та інших подробиць.
·
Вивчення принципів
та методів дистанційного навчання, читаючи літературу та беручи участь у
семінарах.
|
| ||||||||
Тьюторська діяльність
|
|
1. Костіна Н. А. Тьютор як супроводжуючий
професійний розвиток педагогів [Текст] / Н. А. Костіна. - Сибірський вчитель.
- 2006. - № 1. 2. Ле Гофф, Ж. Інтелектуали в
середні століття [Текст] / Ж. Ле Гофф. - Долгопрудний, 1997р. 3. Модені, В.П. Завдання з параметрами.
Координатно-параметричний метод. [Текст] / В.П. Модені. - М: Академ, - 2007
.- 285с.
4. Муслін, В. С. Задачі з параметрами | ||||||||
Роль тьютора
|
Консультанта,
· Наставника, · Менеджера, · Педагога, · Андрагогии, · Маркетолога, · Особистості та інші.
-Командно-підлегла- наказуючи навчаються і вимагаючи від
них виконання наказів;
· Партнерська- домовляючись з ними; · Батьківська - панібратськи примовляючи.
«Арбітра» - схвалюючи навчаються,
підтверджуючи, що їхні роздуми були правильними;
· «Рівного» - проводячи загальну дискусію про корисність теорії очікування; · «Навчального зразка» |
1.[Електронний ресурс] / http://www.depedu.yar.ru
| ||||||||
Функції тьютора
|
Під функціями тьютора, тут розглянемо - завдання, які тьютор повинен
вирішувати з учнями Управлінська функція.
· Діагностична функція. · Функція цілепокладання. · Мотиваційна функція. · Функція планування. · Комунікативна функція. · Функція контролю. · Функція рефлексії. Діагностична функція пов'язана з участю тьютора в реалізації одного з найважливіших, пронизують всю його роботу дії - аналізу. Під аналітичною діяльністю тьютора розуміють, синонім його розумової, інтелектуальної діяльності з переробки професійно значущої інформації. Аналіз розуміється як проникнення в суть справи, як дія, що розкриває причини учбових подій, результатом якого є діагноз - оцінка дійсного стану навчальної діяльності учнів. Діагностична функція дозволяє зважено оцінити, що відбувається, позитивні і негативні сторони діяльності учнів.
Функція цілепокладання складає основу роботи тьютора.
Тьютор повинен встановлювати і формулювати різноманітні цілі, наприклад,
довгострокові і короткострокові цілі освіти і навчання учнів. Перші відносяться до всього періоду навчання, другі -
до конкретного елементу навчального процесу. Це цілі конкретних вправ з
учнями, цілі того чи іншого власної дії. Це навчальні та організаційні цілі.
Мотиваційна
функція тьютора полягає в створенні і підтримці включеності
учнів у навчання та ефективне просування в курсі. Для здійснення цієї функції
необхідно вміти вирішувати такі завдання:
· З'ясовувати вихідні очікування учнів від навчання, індивідуальні потреби і мотиви; · Формувати установки на продуктивну, головним чином самостійну, діяльність; · Створювати в групі навчаються атмосферу зацікавленості, довіри і підтримки; · Стимулювати навчальну мотивацію різними інтерактивними методами навчання; · Організовувати і підтримувати спілкування учнів один з одним, що звичайно сприяє ефективній роботі на заняттях.
Функція планування полягає
в упорядкуванні дій учнів і своїх відповідно до задуманої метою. У якійсь
мірі ця функція нагадує побудова стратегії досягнення мети, але тільки планування більш деталізовано, більш конкретно.
Не останньою функцією тьютора є встановлення комунікацій. Ця функція особливо важлива на
перших етапах взаємодії тьютора з учнями - при формуванні групи, встановлення
взаємин як між тьютором і навчаються, так і між самими учнями. Функція контролю. Ніяке
навчання, ні за яких умов не може обійтися без зворотного зв'язку, без
контролю виконання роботи, спрямованої на досягнення намічених цілей. У
широкому сенсі до функції контролю відносять також корекцію та оцінку. Тьютор
повинен пам'ятати, що успішність виконання цієї функції закладається і
забезпечується задовго до контролю, як такого, у процесі планування, так як саме на цьому
етапі формуються цілі, критерії та показники їх досягнення. Роль функції рефлексії в діяльності тьютора, як і
будь-якого фахівця, який навчає інших людей, незамінна. Рефлексія є
смисловим центром особистості імеханізмом розвитку
людини. Тому і тьютор, реалізуючи цю функцію, має можливість індивідуально та
професійно розвиватися. Що стає об'єктом рефлексії, об'єктом розумового
відображення тьютора? З одного боку, рефлексія може бути спрямована на цілі і зміст
курсу, на технології його втілення в навчальному процесі, на досягнуті
результати (їх відповідність цілям, заходи цього відповідності та ін), на
характер і засоби комунікації, на стиль спілкування, на розподіл ролей у
групі і т.п. З іншого боку, предметом рефлексії стають способи організації
власної діяльності, спілкування і мислення тьютора, його самозміни.
Методична функція тьютора
відноситься до числа важливих функцій.
До дій складають дану функцію відносяться: · Створення необхідних коштів для організації навчального процесу (спеціальних завдань, комплектів питань, набору конкретних ситуацій, ілюстративного матеріалу тощо); · Розробка різних контрольно-діагностичних методик: переліку контрольних питань, анкет, опитувальних листів, інформаційних карт, тестових матеріалів та ін; · Аналіз та опис власного тиоторского досвіду; · Впровадження у власну діяльність ефективного досвіду інших тьюторів. Широке поле діяльності тьютора дозволять виявляти себе з різних боків. |
1.Попов, В.А. Рівняння та нерівності з параметрами.
[Текст] / Попов В. А. - Сиктивкар: Комі держ .- Елементарна математика і
початки аналізу. - 2002р .- с. 300.
2. Рибалкіна Н.В. Ідея тьюторства - ідея педагогічного пошуку [Текст] / Н.В. Рибалкіна / / тьюторства: ідея та ідеологія. -Томськ, 1996. - C. 15-30 3. Щенніков, С.А. Основи діяльності тьютора в системі дистанційної освіти. [Текст] / С.А. Щенніков, А. Г. Теслін, А. Г. Чернявська. - М: Дрофа, - 2005 .- 608с. | ||||||||
Види діяльності тьютора
|
|
1.[Електронний ресурс] / http://www.depedu.yar.ru
| ||||||||
Складові професійної
компетентності тьютора
|
Професійність тьютора, оцінюється наступні характеристики:
· Рівень професійних знань - тих самих, які є предметом нашого курсу; · Рівень професійних умінь або навичок; · Здатності до виконання діяльності тьютора; - бажання чи настрій на виконання діяльності. Зростання професійності тьютора розглядають, як розширення області знань, навичок, здібностей і професійних намірів тьютора. Зростання компетентності проявляється у розширенні знань, відточуванні навичок діяльності, розвитку здібностей, посилення настрою на діяльність. Вимоги до компетентності тьютора в освітньому процесі. У діяльності тьютора хороші навички та здібності значать більше теоретичних знань. Це пов'язано з декількома обставинами. · Діяльність тьютора здійснюється в реальному часі і пов'язана з людьми. Це вимагає швидких рішень без зволікання, без міркувань, обумовлених стійкими навичками. · Тьютор - більше організатор освітньої, розумової та інших видів діяльності учнів, ніж теоретик-консультант. Ця роль вимагає більше хороших навичок, ніж знань. |
1. Горштейн,
П.І. Завдання з параметрами. [Текст] / П.І. Горштейн, В. Б. В.Б. Полонський,
М. С. Якір - М: Ілекса, - 2003, - 336 с.
2. Долгоруков, А.М. Практичний посібник для тьютора системи Відкритого освіти на основі дистанційних технологій [Текст] / А.М. Долгоруков - М: ЦІТО, - 2002р. 3. Ковальова, Т.М. Введення в тьюторства |
Комментариев нет:
Отправить комментарий